"hidup memerlukan perjuangan...perjuangan memerlukan keberanian"

Selasa, 1 September 2009

KENAPA ANTI NAJIB?


Salam, democrease baru terbaca mengenai komen tentang penyataan NAJIB IS NOT MY P.M NAJIB BUKAN P.M SAYA sepertimana terkandung dalam forum TRANUNGKITE.NET bertarikh 29 jul 2009.

Terima kasih benyak atas kesudian kamu semua membincangkan mengenai pernyataan democrease tentang isu tersebut.

Disini democrease ingin menyatakan bahawa democrease adalah seorang peminat musik yang berpaksikan kritisan politik. Semasa era pemerintahan Bush, ketika ia mahu melancarkan perang ke atas terrorist; puak anti kapitalis serta mereka yang anti peperangan telah melancarkan propaganda yang mencemuh Bush atas sikap perkaumannya itu.Mereka telah melancarkan kempen anti bush dengan membuat penyataan bahawa mereka juga tidak bersetuju atas tindakan Bush yang amat keterlaluan itu.

Antara pemusik yang terlibat dalam menyokong gerakan anti Bush adalah band Green Day, Tom Morello (R.A.T.M,AUDIOSLAVE), Fugazi dan ramai lagi. Mereka telah membuat pernyataan BUSH IS NOT MY PRESIDENT.(seperti gambar diatas)

Oleh kerana keadaan di Malaysia hanya berlaku pegeseran politik, maka democrease menggunakan pernyataan seperti tersebut untuk menggambarkan bahawa tindak tanduk Najib amat tidak democrease senangi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan